Enflasyonla mücadele eden TÜİK, güveni tekrar kazanabilmek amacıyla yeni bir adım attı.
İSTATİSTİK OKURYAZARLIĞI ÖNEMİ
TÜİK’in geçen yıl duyurduğu “2024-2028 Stratejik Planı”nda, toplumun istatistiklerle ilgili bilgi düzeyinin yetersiz olmasının, istatistik bilincinin oluşturulmasına yeterli önem verilmediği sonucunu doğurduğu vurgulanıyor.
Bu sebeple planda, “Kurumun itibarı istatistiklere olan güveni etkilemektedir. Kullanıcılar genellikle tartışmalı veya yanıltıcı verilere sosyal medyada rastladıklarında bilimselliği sorgulanabilir farklı kaynaklara inanabiliyorlar” şeklinde bir değerlendirme yer alıyor.
3 MİLYARLIK İLETİŞİM STRATEJİSİ
Cumhuriyet gazetesinden Sarp Sağkal’ın haberine göre; TÜİK, istatistik okuryazarlığını artırmak için geleneksel ve sosyal medya araçlarını etkin bir şekilde kullanacak. Buna göre, 2025 yılında 325.7 milyon TL, 2026 yılında 370.7 milyon TL, ve 2027 yılında 407.7 milyon TL gibi bir bütçe tahmini yapılmış.
Ayrıca TÜİK’in 2024-2028 yılları arasında istatistik okuryazarlığını sağlamak için yapacağı faaliyetlerin maliyetinin 1.8 milyar TL’yi aşması bekleniyor.
Ayrıca, kurumsal imajın iyileştirilmesi ve işbirliğinin artırılması için aynı dönemde 2.9 milyar TL’den fazla bir harcamanın gerektiği belirtiliyor.
TÜİK’in 2025 bütçesi ise Meclis tarafından onaylanarak 5.1 milyar TL olarak duyurulmuştu.