Şarj istasyonu kurmak akaryakıttan zor! Sektörde zorluklar büyüyor

“`html

Elektrikli Araçların Yükselişi ve Şarj İstasyonu Zorlukları

Pandemi dönemi sonrasında elektrikli araçlar, günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olarak hızlı bir şekilde benimsenmekte. Farklı marka ve modellerin artışıyla birlikte, şarj istasyonlarına olan gereksinim de büyük bir ivme kazandı. Ancak sektör uzmanları, şarj istasyonu kurma sürecinin yalnızca maliyet açısından değil, ayrıca altyapı bakımından da oldukça zorlu olduğunu belirtiyor.

Yüksek Maliyet ve Altyapı Sorunları

Ovolt & Sharz.net Genel Müdürü Hakan Koca, Dünya gazetesine yaptığı açıklamada, “Günümüzde bir şarj istasyonu kurmanın yüksek maliyetleri var. Ancak daha büyük bir zorluk, bu istasyonların altyapısını hazırlamakta yatıyor. Akaryakıt istasyonu kurmak çok daha kolay hale geldi.” şeklinde konuştu.

Şarj İstasyonu Kurulumu

Ruhsat Almanın Zorluğu

Koca, akaryakıt istasyonu kurmanın görece kolay olduğunu belirtirken, en büyük sorunun ruhsat alımında yattığını ifade etti:

  • “Ruhsat almak zor, ancak şarj istasyonu için gereken izin süreçleri daha karmaşık. Yer iyi olabilir, fakat altyapı eksiklikleri ortaya çıkıyor. Örneğin; güçlü bir elektrik akımına erişim olmadan bir şarj istasyonu kurmak imkansız hale geliyor.”

Şarj istasyonlarının sayısının artmasına rağmen birçok işletmenin kapandığını belirten Koca, sektörde isim bulmanın da giderek zorlaştığını vurguladı.

Yatırım ve Lojistik Zorlukları

“Para tek başına yeterli değil, bu işin birçok boyutu var.” diyen Koca, yatırım yapmanın yeterli olmadığını ve daha iyi bir yazılımın gerektiğini aktardı. Bunun yanı sıra, şarj istasyonlarının hızla kapanmasının arkasında yatan sebeplerden birinin de aşırı rekabet olduğunu söyledi.

Şarj İstasyonlarına Fon Sağlama Çabası

Koca, “Biz bu sektörde yürüyemeyen şirketleri satın almak amacıyla bir fon oluşturduk. Bugün piyasada yaklaşık 200 şarj şirketi var ama bu sayı hızla 30 kadarına düştü. Yine de isim bulmakta zorluk çekiyoruz çünkü sektör oldukça kalabalık.” diyerek sektördeki rekabetin büyüklüğünü ortaya koydu.

Sektördeki Rekabet

Şarj İstasyonu Yatırımları ve Maliyetler

Koca, şarj istasyonlarının maliyetinin lokasyona ve ihtiyaç duyulan cihaz sayısına göre değiştiğini belirtti:

  1. “Bir istasyon kurabilmek için en az 50 cihaz bulundurmak gerekiyor. Mali ihtiyaçlar 20-25 bin euro’dan başlarken, bu tutar bazı durumlarda 1 milyon euroya kadar çıkabiliyor.”

Elektrik Sorunları ve Sektörel Planlamalar

Koca, Türkiye’de elektrik altyapısının sıkıntılı olduğunu ve bu durumun şarj istasyonları için büyük engeller oluşturduğunu ifade etti:

“Enerji üretiminde birçok sorunla karşı karşıyayız. Türkiye henüz planlama süreçlerini etkili bir şekilde gerçekleştiremiyor, bu sebeple güç yetersizliği sık yaşanan bir gerçek.”

Teknolojik Gelişmeler ve Kullanıcı Deneyimi

Koca, şarj istasyonlarını daha kullanıcı dostu hale getirmek için, uygulamalar ve sistemler geliştirilmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca, kredi kartı kullanımının yaygınlaşması durumunda uygulama indirme zorunluluğunun ortadan kalkacağını düşündüğünü sözlerine ekledi.

Şarj İstasyonlarında Eğlenceli Deneyimler

“Hızlı şarj süreleri 30 dakika ile 1 saat arasında değişiyor. Bu süreyi daha eğlenceli hale getirmek için şarj istasyonlarımızda kafe alanları oluşturmayı planlıyoruz.” diyen Koca, araç sahiplerinin bu süreleri verimli bir şekilde değerlendirmesi için çeşitli imkanlar sunduklarını anlattı.

Eğlenceli Şarj İstasyonu

Devlet Destek ve Hedefler

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye genelinde şarj noktalarının artacağını duyurarak, “Hızlı şarj altyapısını destekleyeceğiz” ifadelerini kullandı. Ülkede 12.000 hızlı şarj istasyonu kurulması hedefleniyor.

“Bu alanda yapacağımız çalışmalar, elektrikli araç kullanıcılarının zorluklarını azaltacak” diyen Kacır, Türkiye’nin elektrik alt yapısını güçlendirerek çevreci ulaşım araçlarının kullanımını desteklemeyi amaçlıyor.

“`

Related Posts

Yeni emeklilik sistemi yolda: Ev hanımı, memur, emekli… A’dan Z’ye herkesi etkileyecek

Sosyal Güvenlik Başuzmanı İsa Karakaş, Türkiye’nin hedeflediği “terörsüz Türkiye” dönemine girilmesiyle birlikte sosyal güvenlik reformlarının hız kazanacağını duyurdu. Karakaş, bu sürecin ilk müjdesinin ise ev hanımlarına yönelik erken emeklilik düzenlemesi olacağını belirtti. Bu yeni adım, kadınların emeklilik süreçlerini önemli ölçüde kolaylaştıracak.

AB’den Türkiye raporu: Büyüme beklentisi düştü, işsizlikte artış bekleniyor

AB’den Türkiye raporu: Büyüme beklentisi düştü, işsizlikte artış bekleniyor

Nisan ayında AB’nin en yüksek enflasyonlu ülkeleri açıklandı

Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), Euro Bölgesi ve Avrupa Birliği’nin (AB) nisan ayı nihai enflasyon verilerini yayımladı. Buna göre, Euro Bölgesi’nde martta yüzde 2,2 olan yıllık enflasyon nisanda da yüzde 2,2 olarak belirlendi. TÜFE, nisanda aylık …

19 Mayıs’ta kent içi raylı sistem hatları ücretsiz olacak

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda (yarın) Başkentray, Marmaray, İZBAN, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Arnavutköy Metro Hattı’nın ücretsiz olarak hizmet vereceğini duyurdu.

Doğalgaz müjdesi seçimsiz geldi! Yeni zam kapıda mı?

AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ’75 milyar metreküplük yeni doğalgaz keşfi yaptık’ açıklamasının ardından vatandaşların aklına ‘Ya seçim geliyor ya da zam’ ihtimali geldi. CHP’li Cemal Enginyurt yeni keşifle ilgili sosyal medya hesabından dikkat çekici bir paylaşım yaptı

Türkiye’nin kredi risk primi düştü

TCMB haftalık verilerine göre 9 Mayıs ile sona eren haftada döviz rezervleri 57,577 milyar dolardan 61,222 milyar dolara, altın rezervleri ise 80,955 milyar dolardan 83,121 milyar dolara yükseldi. Rezervlerdeki artış ise 19 Mart’tan sonra yukarı …